Rezultaty
Siła tkwi w dzieciach. Tylko one i ich rodzice są w stanie zmienić świat. Mały ruch ze środka powoduje potężną zmianę na orbicie. Efekt motyla… Każda historia ma tę moc."
Zachęcamy do zapoznania się z artykułem
“Zrozumieć Niepełnosprawność” autorstwa Małgosi Błotnickiej.
Żora
Żora spontanicznie stał się nauczycielem. Unikalność pracy Metodą odczarowała w nim wzorzec cierpienia jako…
Siewa
Siewa to żyjąca nauka o tym, jak pokora doprowadza do mocy. Sam zmuszony do pokory wobec własnego organizmu, będącego…
Andrzej
Andrzeja poznałam w Pulawach w Ośrodku pomocy dziennej… gdzie zaproszono mnie żeby pokazać praktycznie na czym polegają…
Wowa
Wowa coraz więcej wie i bardzo chce być potrzebny. Więc poprosiłam go, żeby wspólnie ze mną napisał…
Timka
Mały wojownik. Nawet z urody przypomina trochę lwa. Kiedy pierwszy raz mieliśmy lekcje pomyślałąm że jest spore podobienstwo…
Głasza
Głasza już miała sporo informacji o sobie. Że ruch jest trudny. Często bolesny. Ze ciało nie poddaje się woli. Czasami lepiej zrezygnować…
Dania (z Łucka)
Przy każdym naszym kolejnym spotkaniu czułam się trochę jakbym spotykała innego chłopca. Tak silna jest dynamika zmian u Dani…
Bogdan
Bogdan – zabawny, mały chłopiec. Bacznie obserwuje i szybko się uczy. Pozornie zajęty był zawodzeniem i użalaniem…
Dania
Tajemnica Dani – o tym są nasze lekcje. Niezależnie od czego zaczniemy i tak zawsze dochodzimy do tego miejsca…
Makar
Makar To raczej historia jego i jego mamy. Ona zaufała intuicji i pierwsza uczyła Makara widzieć świat wszystkimi dostępnymi mu zmysłami…
Tamerlan
Tamerlan – czyli historia jednego języka…. Diagnoza – czy kiedy jest, to ułatwia, pomaga dziecku w rozwoju, czy wręcz przeciwnie…
Sofia
Spotkałyśmy sie dwukrotnie – w odstępie miesiąca. Za każdym razem to bylo inne spotkanie. Sofia z początku…
“Nasza hipoteza jest taka, że skoro jest jakiś
schemat destrukcyjnych zmian i spustoszeń,
które czyni porażenie mózgowe w szkielecie
dzieci, to może uda się stworzyć schemat działań profilaktycznych..."
Ewa Paszkowska-Demidowska
Dzieci z autyzmem
Niepełnosprawność ruchowa ma różne podłoże, nasilenie oraz obraz kliniczny. Jednak gdy występuje -zawsze wiadomo, że jest. Trudno jej nie zauważyć czy zbagatelizować. Zupełnie inaczej jest z autyzmem. Autyzm jest neurorozwojowym zaburzeniem co oznacza, że sam mózg może rozwijać się prawidłowo, a zaburzeniu ulegają jego funkcje. Symptomy autyzmu mają bardzo niejednorodny charakter, zróżnicowane nasilenie, głębokość i częstotliwość występowania. Zazwyczaj pojawiają się po okresie prawidłowego funkcjonowania dziecka. W przypadku dzieci z autyzmem Metoda Feldenkraisa ma na celu redukowanie nieprawidłowości w rozwoju funkcji mózgu oraz umożliwienie dzieciom odczuwania komfortu bycia we własnym ciele.
“Dziecko autystyczne jest jak przybysz z innej planety”.
Tajka
Tajkę poznałam trzy lata temu – i od tego czasu z przerwami obserwuję jak Tajka sie zmienia. Kiedy ja poznałam…
Losza
Losza to tajemnica, jeden wielki znak zapytania. Tak jak my wszyscy – ale każdy z nas ma inną transparentność, z mniejszą….
Dzieci piszą lekcje dla dzieci
Sposób w jaki dzieci uczą się siebie, może inspirować i uczyć rodziców innych dzieci – w pomaganiu ich dzieciom. Kiedy to zauważyłam, zapytałam Tanię, Siewę, Danię, Wowę, Żorę… czy chcą podzielić się swoim doświadczeniem, żeby pomagać innym dzieciom. Ich radość i duma nie miały granic. Myślę, że w tej części strony, która zaczyna się dopiero tworzyć, jest największy potencjał. Tą ścieżkę będziemy dalej rozwijać.